El nostre Pla de digitalització

Nous reptes en la transformació digital” és el nom del projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona el 2024, en el marc de les subvencions de l’Economia Social i Solidària (ESS), encarades a facilitar progressos de digitalització per l’enfortiment de les empreses i organitzacions de l’ESS.

En aquest sentit, a finals de 2021, a la Fundació vam començar un pla de digitalització gràcies a aquesta línia de subvencions, les quals van permetre renovar la pàgina web, implementar una base de dades CRM i crear passarel·les per a la transmissió d’informació entre la web i el CRM.

Actualment, aquest pla de digitalització s’emmarca en el Pla Estratègic 2023-2026, donant resposta dos reptes: el repte número 2 (“impulsar projectes de continuïtat, referents i amb impacte social”), i al repte número 3 (“garantir la sostenibilitat econòmica de l’organització”).

En primer lloc, la implementació del CRM a través de SinergiaTIC reforça una associació formada per 250 entitats del tercer sector que, des de fa 11 anys, ofereix serveis a les entitats membres. A SinergiaTIC, organitzacions d’acció social, salut, medi ambient, cultura i educació, entre d’altres, comparteixen la voluntat de desenvolupar respostes tecnològiques a necessitats específiques del sector i l’aposta per formar part d’un projecte col·laboratiu i transformador. D’aquesta manera, a la Fundació satisfem la necessitat d’un servei de base de dades en línia, com el CRM, a través d’una entitat de l’economia social i solidària. I no només això, sinó que, enfortint el projecte d’aquesta entitat de segon nivell, es reforcem també el tercer sector.

En segon lloc, per a poder traduir aquestes millores del sistema d’emmagatzematge de dades de la Fundació en una millora del servei prestat a les persones destinatàries dels projectes, és clau la intervenció d’un altre agent digitalitzador que fa possible la comunicació entre la informació mostrada al web i les dades del CRM. Per a fer-ho possible, apostem per Jamgo, una cooperativa de l’ESS, que pertany a la XES, qui desenvolupa els formularis online, les APIs i les passarel·les entre el web i el CRM.

El procés de digitalització està impactant a diferents nivells a l’entitat: s’ha augmentat el nombre de visites al web i s’ha millorat l’experiència d’usabilitat; i, en conseqüència, el nombre de persones que sol·liciten els nostres serveis de forma virtual també ha augmentat.

Treballar de forma síncrona entre el web i el CRM redueix el nombre de passos a fer i, alhora, millora l’eficiència dels procediments, així com la satisfacció de les persones treballadores i usuàries. La sistematització del registre de persones al CRM, amb una visió global de la seva vinculació amb l’organització, i la posterior utilització de les seves dades, permeten fidelitzar la base social. En definitiva, l’impuls digital està revertint positivament la sostenibilitat de la Fundació Escolta Josep Carol.

Aquestes accions han estat possible gràcies a:

0
    0
    Cistella
    La teva cistella està buidaTornar a la botiga
    Ves al contingut