You are here

Transformar l'educació

Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, al Museu de Ciències Naturals de la Tela de Granollers.Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, al Museu de Ciències Naturals de la Tela de GranollerLa Federació de moviments de renovació pedagògica de Catalunya (FMRPC) amb la qual col·laborem, ha organitza la Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, el dissabte 9 d'abril al Museu de Ciències Naturals de la Tela de Granollers.

El repte del treball educatiu centrat en l'equitat i la millora ens porta a plantejar l'educació com un ecosistema on intervenen molts elements interrelacionats. Fer que aquests actors formin una xarxa d'acollida dels nostres infants i joves afavoriria la cohesió social i l'èxit educatiu que totes i tots pretenem. Per dur a terme aquest tipus d'iniciatives, ens hem fixat en l'experiència educativa d'altres països europeus com Alemanya, França, Suïssa, ... que estan aconseguint resultats de qualitat molt importants.

L'objectiu de la jornada és donar a conèixer "l'educació a temps complet" per tal que diversos municipis s'impliquin en aquest procés. La intenció és construir una alternativa des de i amb les educadores i els educadors (en el sentit més ampli) que ens legitimi i demostri que una educació diferent és possible.

Inscriu-t'hi aquí!

La comissió d'educació a temps complet, ha treballat extensament al llarg de gairebé tres anys, encapçalats per la FMRPC i recollint la veu de diferents entitats impulsores de la proposta: FAPAC, Fundació Escolta Josep Carol, Escoltes Catalans, Fundesplai (Fundació Catalana de l'Esplai), CCOO Educació, Col·legi d'educadores i educadors socials de Catalunya (CEESC), Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, Moviment d'Innovació Educativa de Lleida, Moviment de mestres del Ripollès, Associació de mestres Rosa Sensat, Fundació Bofill, representada amb l'Elena Sintes: autora dels estudis publicats sobre la matèria.

 

 

El repte del treball educatiu centrat en l'equitat i la millora ens porta a plantejar l'educació com un ecosistema on intervenen molts elements interrelacionats. Fer que aquests actors formin una xarxa d'acollida dels nostres infants i joves afavoriria la cohesió social i l'èxit educatiu que totes i tots pretenem.
Jornada de treball al voltant de l'Educació a Temps Complet, al Museu de Ciències Naturals de la Tela de Granollers.
Per dur a terme aquest tipus d'iniciatives, ens hem fixat en l'experiència educativa d'altres països europeus com Alemanya, França, Suïssa, ... que estan aconseguint resultats de qualitat molt importants

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, com a entitat centrada en l'educació del nostre país, continuem tenint una responsabilitat i un compromís educatiu, social i ètic. Hem treballat conjuntament amb la Fundació Bofill i l'Elena Sintes en el seguiment i l'acompanyament dels estudis realitzats sobre l'educació a temps complet, a més de coordinar la comissió amb diferents entitats col·laboradores que donaven forma i suport a la feina realitzada per tal d'oferir una proposta adaptada al nostre país.