Esteu aquí

Recursos. Recerca educativa

Des del 2016, la Fundació Escolta Josep Carol, va inciar el treball actiu per consolidar l'àrea de recerca educativa, per tal d'aprofundir en el coneixement sobre l'escoltisme i la seva relació en l'àmbit educatiu català.

Al 2017 l'Ajuntament de Barcelona finança en el marc de la línia de subvenció d'Innovació i recerca educativa, el projecte "l'impacte de l'educació no formal en l'educació formal", que es planteja com a gran repte construir un únic conjunt de dades partint de les fonts dels tres censos de les entitats escoltes catalanes (Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Escoltes Catalans i Acció Escolta de Catalunya) per tal de poder estudiar amb aquesta eina i amb altres conjunts de dades públics, l'efecte que té l'educació no formal en l'educació formal. La Fundació Escolta Josep Carol lidera aquest projecte i en acabar l'any assoleix dos objectius: per una banda, construir un cens únic que ha aglutinat les fonts de dades de les tres entitats escoltes catalanes, que s’han implicat en col·laborar per aconseguir tenir aquesta eina global, permetent fer una introspecció més extensa i completa dels estudis sobre l’impacte de l’escoltisme basant-se en l’anàlisi de dades. D'altra banda, iniciar l'anàlisi d'aquestes dades amb l'objectiu de comprendre quina influència té l'escoltisme en el procés formatiu global de les persones que n'han format part.

Així mateix, al 2017 s'inicia una col·laboració amb el grup ESCDG UPC, en el què s’ha inicia l’estudi de l’influencia de l’educació en el lleure en el procés formatiu global de les professions tècniques. La Fundació Escolta Josep Carol elabora un informe en el que s'estudia la influència positiva de la participació a un moviment de lleure com l’escoltisme en individus que col·laboren en determinats projectes aportant-hi el seu coneixement tècnic, com poden ser projectes de cooperació al desenvolupament o programaris específics per a la millora qualitativa dels processos dels equips de voluntaris. Aquest informe s'emmarca en el projecte "Integrar i promoure les problemàtiques globals en els ensenyaments científic-tècnics" del grup de recerca ESCGD UPC, finançat per l'Ajuntament de Barcelona a través del Programa d’Educació per al Desenvolupament de la convocatòria de l'any 2015. Podeu consultar-lo aquí.

Arrel d'aquesta col·laboració, al gener del 2018 es du a terme una presentació de la col·laboració entre les entitats i les línies de recerca a explorar en aquest camí.

flyer_29_01_18_upc_ec_0.png